بندرلنگه

وب نوشته های یک جوان لنگه ای

بندرلنگه

وب نوشته های یک جوان لنگه ای

مسئولیت پذیری

با سلام ودرود

 

چند وقتی است که به خود میگفتم تو چرا همش بفکر آن هستی که در اداره ای از ادارات شهر ضعف و نقصی پیدا کرده و راجب به آن مطلب بنویسی ، بگرد حتما" عملکرد خوب و با اقدار را هم خواهی یافت هر چقدر به ذهن خودم فشار آوردم موضوع مورد توجه که بتوان راجب به آن مطلب نوشت نیافتم لذا باخود گفتم همان بهتر که نواقص را عنوان کنم تا شاید مسئولین مربوطه با مشاهده نواقص مربوط به حیطه کاری خود در برطرف کرن آن برآمده که این خود بهترین عملکر خوب و با اقتدار است .

از این رو با توجه به فصل تابستان و مشکلات عدیده برق به سراغ اداره محترم برق می رویم و از مشکلات و نواقص موجود در آن اداره سخت خواهیم گفت .

1.      نوسانات و قطعی هر از چند گاه برق که بعلت پوسیدگی بیش از حد شبکه های برق شهری ( که با توجه به قدمت چندین ساله زمزمه هایی بگوش میرسد که سازمان میراث فرهنگی اقداماتی در دست اجرا دارد که شبکه های برق شهری را جزء آثارباستابی بندرلنگه به ثبت رسانده و از آن بعنوان جاذبه های توریستی استفاده نماید ) چرا که نه به عکسهای جذاب و دیدنی زیر توجه نمایید .

تیر کج

به جا مانده

تیر بی سر و در حال  سقوط

وصله باران

 

2.       قبض های با مبالغ سکته آور برای نان آوران خانواده ( وقتی می پرسی میگویند بخشنامه کشوری است اینجاست که مثل معروف "" اتش که میاد تر و خشک را با هم میسوزانه "" صدق خواهد کرد )

3.       تاخیر های چند ماهه درانجام کارهای مراجعین آن هم بعلت دلایلی از قبیل ؛

            الف : امروز مهندس نیست ( پس پست جانشین درسازمانهای اداری برای چیست ؟ )

             ب  : دادن اوقات بلند مدت برای انجام کار طراحی به این دلیل که کلیه کارهای طراحی سطح شهر و مناطق طابعه توسط یک کارشناس صورت میگیرد ( تا چندی پیش دو کارشناس بوده که با انتقال یکی از آنها به پست سازمانی دیگر جایگزینی اعلام نگردیده ) ظاهرا" ریاست محترم از روند کار در این قسمت رضایت کامل دارند .

              ج : ارجاع مکرریک پرونده به کمیسیون آن هم کمیسیونی که قرار است ماهی یک بار تشکیل شود ( بدلیل عدم توانایی وتوجیه قابل قبول طرح مورد ارائه )

              د : اگر بخت با شما یاری باشد و طرح مورد تایید قرار گیرد باید دستور کار شده و به دلایل متعددی که در زیر به آن میپردازیم جهت تایید نهایی باید به استان فرستاده شود .

              ه : با برگشت دستور کار و دریافت مجوز از ولی امر( استان ) تا به حال هر چه بوده پوشه ای پر از کاغذهای امضا شده جهت انجام کار بیش نیست ، از اینجا به بعد حکایت جهنم معروف که روزی قیرنیست وروزی قیف نیست وروزی .....برایتان حتمان تداعی خواهد شد. چون روزی تی هست وسیم نیست روزی که سیم فراهم شود وسیله نقلیه خراب است روزی که وسیله نقلیه درست میشود راننده مرخصی رفته ........... اگه حوصل دارید می توان همه موارد را تک تک ذکر نمود .

که البته هرکدام از موارد فوق میتواند ماهها ادامه داشته باشد

4.       نداشتن اختیارات مدیریت که برای هر امر کوچکی باید از ولی امر خود ( استان ) اجازه بگیرد ، نمیدانم به کدام دلیل است یا اینکه مدیران مسئول مورد اطمینان ولی امر( استان ) نبوده و فکر میکند هنوز قاصر و به تنهایی قادربه تصمیم گیری نمی باشند یا اینکه مدیران برای اینکه به ولی امر خود ( استان ) ثابت کنند به انها وفادار بوده و برای جلب رضایت و ابقاء پست و حفظ کرسی خود به جای رفع مشکل حاضر به رفع مسئولیت از خود می باشند .

***

درگذری عابرانه وارد ساختمان اداره برق شدم ( بقول یکی از دوستان ""مدینه گفتی و کباب کردی "" ) نمیدانم تا به حال جهت انجام کاری به این ساختمان آمده اید یا نه ………. ؟؟

با ورود به ساختمان اداره اولین چیزی که به چشم می خورد و قابل توجه است تابلوی که از سقف ساختمان ، روبروی درب ورودی اویزان است 

ببینید چقدر جالبه

شعار

 

اگر اولین مراجعه شما به این اداره باشد با خوشحالی زیرلب زمزمه میکنید " امروز اگه کارم تمام نشود فردا حتما" تمام خواهد شد " ولی اگر بعد از یک ماه مراجعه باز این تابلو نظر شما رابه خود جلب کند برای اینکه قضاوت ناعادلانه و عجولی نداشته باشید حتما" خواهی گفت " خوب دیگه کارهای اداری اینقدر طول میکشه به این راحتی هم نیست " اما.......... متاسفانه اینقدراین تابلو برایت تکراری خواهد شد که کم کم برای پرکردن وقت فراغت و اوقات انتظار دیگر تابلوهایی که به ترتیب خاص دیوار راهروهای این اداره را مزین نموده اند نظر شما را بخود جلب خواهند کرد که با ترتیب و نقش خاصی قاب گرفته که همگی مشتمل بر شعارها و نوشته های جالب و آرمانی که برای لحظه ای بیننده فکر میکند درموزه هنرهای ترسیمی ایستاده نه دراداره برق همه نوشته ها آرمانی و زیبا اما درعمل حتی اثری از یک خط نوشته شده دراین تابلوها را نخواهی یافت .

 

***

همانگونه طبق عادت همیشه در پایان با مطرح کردن چند پرسش هر خواننده میتواند خود را درمقام ریاست این اداره دانسته به این پرسشها جواب دهد .

 

1.      آیا می توان درعین حالی که حافظ منافع سازمان خود بود به مسئولیت خود در قبال مردم نیز عمل کرد ؟؟

2.      اگر برای رفع هر مشکل می توان در کنار راه حل های سریع و کوتاه مدت سیاستهای بلند مدتی را در پیش گرفت پس چرا همیشه این را در ذهن خود می پرورانید که تا من هستم مشکل پیش نیاد بعد از من ................؟؟

3.      هر کالایی عمر مفید و قابل استفاده ای دارد تا کی ما شهروندان باید در این گرمای تابستان با کوچکترین باد بعلت فرسودگی بیش از حد شبکه های برق شهری با قطعی چند ساعته برق مواجه شویم ؟؟

4.      چرا نباید در انبار این اداره کلاهای مورد نیاز به اندازه کافی برای مواقع ضروری وجود نداشته باشد که برای تعویض یک ترانس سوخته باید روز بعد اتفاق تازه ازاستان درخواست شود ؟؟

5.      چرا مدیریت نباید توانایی و قدرت اجرایی در پست و مسئولیت خود داشته باشد که برای هر امر کوچکی بایستی مجوز از ولی امر ( استان ) صادر گردد ؟؟

6.      چرا در پاسخگویی های خود به ارباب رجوع به جای رفع مشکل ، رفع مسئولیت می نمائیم ؟؟

7.      چرا به جای رفع مسئولیت به رفع نقص درسیتم اداری خود نمی پردازیم ؟؟

 

هر رفتنی رسیدن نیست ، اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست.

نظرات 13 + ارسال نظر
رامی جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:36 http://www.dehtal-city.blogsky.com

سلام کاکا
روزگاریست که سودای بتان دین من است
غم این کار نشاط دل غمگین من است...

جاسم تمیمی جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:47 http://soojeh.blogsky.com

سلام
نخسته
خوشحال شدم که بالاخره برگشتی .
دستت درد نکند باز هم بنویس .
به یک مسئله اشاره نکردی . سهمیه بنزین جهت روشن کردن موتور برق از کجا تامین بکنیم .
موفق باشی .

سیدجلال جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:18 http://www.kolger.blogsky.com

سلام
و نه خسته
دلم خنک بو. امیدوارم زبوت برای زته ی حرف حق روز به روز دراز ته ببه.

هرمز نو جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:20 http://hurmuz.blogsky.com

سلام
این مشکلات تنها مخصوص بندر لنگه نیست در شهرهای دیگر این استان هم...
«بر مزار بی سنگ...» ...هرمز نو به روز شد

نیک خو جمعه 5 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:18 http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام خیلی خیلی خوشحالم وقتی دیدم به روز شدی برایت ارزوی موفقیت می کنم

مهرگان شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:16 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام دوست عزیز .
مسائلی که شما مطرح میکنید کاملا درست است. اما مسئله اینه که ما خارج از گودیم و انتقاد از این موضع بدون درک موانع و مشکلات سیستم دولتی کار راحتیه

موفق باشید

شهریار شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:52 http://www.onesite.ir

سلام
امروز برای اولین بار به وبلاک شما سر زدم گزارش خوبی تهیه کردی واقعا مشکل اصلی در ایران خصوصا هرمزگان عدم مسئولیت پذیری و عدم پاسخگوئی است!!؟متاسفانه نشریات استانی بدلیل گرفتن آگهی های ملیونی از اداره جات دولتی چشمشان را بر روی حقایق بسته اند!!؟
من لینک وبلاک شما را در وب سایتم به آدرس زیرمیگزارم
منتظر گزارشهای بعدی شما هستیم
http://www.onesite.ir/hormozgan.html

بنگری یکشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:14 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام
مطلب مهمى مطرح کردى.
فکر کنم مردم را تحت فشار قرار دادن یک نوع مسئولیت شده که واقعا از عهده شون بر میاد .
موفق باشى

سنگار دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:40 http://nematollah.blogsky.com

با سلام .
امیدوارم که مشکلات هر چه زودتر حل بشه . ان شاءا...
حضورتان در وبلاگم موجب خورسندیست

محمد سه‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:43

با سلام و درود
رفاه اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی روزمره مردم درهرجای دنیا می باشد و عنوان کردن نواقص و مشکلات موجود به هدف رفع و اطلاع رسانی به مسئولین کار بسیار خوب .
میخوام فقط از ( مهرگان ) سوال کنم
دوست عزیز همیشه میکن یک طرفه نباید به قصاوت نشست اینو همه قبول دارن ولی ایا هر مشکلی ره حلی دارد یا نه ؟ ؟
ما دنبال راه حل میگردیم .................شما اگه میدونین لطف کرده ما را هم مطلع بفرمائید .

ko سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:13

ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko

سعید یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:08

گل گفتی عزیز . من خودم این مشکلات رو داشتم و میدونم اداره برق بندرلنگه چه خبره . به اون که نمیشه گفت رییس . رییسی که کارمنداش حرفشو نمیخونن هم میشه گفت رییس

[ بدون نام ] یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:13

سلام کاکا
نگفته نماند پاساژ بزرگ و نوساز شهرمون (پاساژ یاقوت یا رواز) فعلا 1 ساله که بخاطر بی برقی خوابیده تا کی که بهشون برق بدن تا پاساژ افتتاح بشه. بازم ممنونیو از نوشتهاتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد